Choroby neurologiczne

Choroby neurologiczne

Zaburzenia neurologiczne są medycznie definiowane jako zaburzenia, które wpływają na mózg, jak również nerwy znajdujące się w całym ciele człowieka i rdzeń kręgowy. Nieprawidłowości strukturalne, biochemiczne lub elektryczne w mózgu, rdzeniu kręgowym lub innych nerwach mogą powodować szereg objawów. Przykładowe objawy to paraliż, osłabienie mięśni, słaba koordynacja, utrata czucia, drgawki, dezorientacja, ból i zmieniony poziom świadomości.

Obraz ludzkiego szkieletu z kręgosłupem zaznaczonym na czerwonoSzczególne przyczyny problemów neurologicznych są różne, ale mogą obejmować zaburzenia genetyczne, wrodzone nieprawidłowości lub zaburzenia, infekcje, styl życia lub środowiskowe problemy zdrowotne, w tym niedożywienie, a także uraz mózgu, uraz rdzenia kręgowego lub uraz nerwów. Istnieje wiele rozpoznanych zaburzeń neurologicznych, niektóre z nich są stosunkowo powszechne, ale wiele rzadkich. Zaburzenia psychiczne, z drugiej strony, są „choroby psychiatryczne” lub choroby, które pojawiają się przede wszystkim jako nieprawidłowości w myśleniu, uczuciach lub zachowaniu, powodując albo niepokój lub upośledzenie funkcji. Według amerykańskiej National Library of Medicine istnieje ponad 600 chorób neurologicznych.

Niepełnosprawność neurologiczna obejmuje szeroki zakres zaburzeń, takich jak epilepsja, trudności w uczeniu się, zaburzenia nerwowo-mięśniowe, autyzm, ADD, guzy mózgu i porażenie mózgowe, by wymienić tylko kilka z nich. Niektóre schorzenia neurologiczne są wrodzone, pojawiają się przed urodzeniem. Inne schorzenia mogą być spowodowane przez guzy, zwyrodnienia, urazy, infekcje lub wady strukturalne. Niezależnie od przyczyny, wszystkie schorzenia neurologiczne wynikają z uszkodzenia układu nerwowego. W zależności od tego, gdzie dochodzi do uszkodzenia, określa się, w jakim stopniu wpływa ono na komunikację, wzrok, słuch, ruch i poznanie.

Co szkoła powinna wziąć pod uwagę
W jakim stopniu dziecko może być umieszczone w placówce kształcenia ogólnego?
Jakie modyfikacje lub adaptacje programu nauczania są potrzebne? (np. zmodyfikowane arkusze robocze, bezpieczne nożyczki)
Czy istnieje potrzeba zastosowania technologii wspomagającej?
Czy potrzebne jest adaptacyjne wychowanie fizyczne (APE)?
Czy istnieje potrzeba pomocy 1:1?
Czy zaburzenie dziecka będzie się pogarszać z czasem?
Czy istnieje zapotrzebowanie na środki dla nauczycieli, szkolenia w trakcie pracy, itp.
Czy dziecko może opuścić znaczną część zajęć szkolnych z powodu wizyt u lekarza lub choroby?
Czy dziecko będzie potrzebowało codziennej opieki pielęgniarskiej?
Czy są problemy z zachowaniem?
Czy są techniki, które dobrze współpracują z dzieckiem? (np. rubryki, analiza zadań, stosowana analiza zachowania)
Jakie są potrzeby społeczne dziecka?

Powrót do góry