10 niezbędnych podstaw SEO dla twórców stron internetowych
Zrozumienie podstaw SEO może przejść długą drogę do udanej współpracy i wydajności SEO. Oto, co musisz wiedzieć jako programista. Znasz problem… wystarczy, że załatwisz te cztery lub pięć biletów, a to wiele znaczy dla twoich celów SEO na miesiąc. Ale jak możesz zaangażować swoich programistów internetowych?
Jak możesz pomóc im zrozumieć, jak pilne są Twoje potrzeby SEO, skoro mają na głowie tak wiele innych konkurencyjnych priorytetów? Piętnaście lat temu sam mógłbym wykonać około 90% mojej pracy SEO dla danego klienta. Te dni przeminęły. SEO opiera się teraz na tworzeniu treści, UX, rozwoju kodu, IT, różnych warstwach/poziomach zatwierdzeń i nie tylko. Wielokrotnie pisałem o tym, że SEO nie można wykonać w silosie i cieszę się, że jest to dyscyplina, która teraz koncentruje się bardziej na wyrównaniu w celu stworzenia wysokiej jakości doświadczenia dla odwiedzających witrynę.
W mojej karierze zawsze istniała potrzeba wsparcia programistów internetowych. Oznaczało to pójście korytarzem w mojej agencji lub pracę z zewnętrznym deweloperem zatrudnionym lub zatrudnionym przez moich klientów. W obu przypadkach uzyskanie poparcia i wsparcia ze strony tworzenia stron internetowych ma kluczowe znaczenie dla SEO.
Jeszcze lepiej jest, gdy programiści rozumieją zasady SEO. O wiele wydajniej jest, jeśli programiści znają podstawy i uwzględniają je w swoich kompilacjach i utrzymaniu witryny, unikając późniejszych przeróbek. Zapoznaj się z 10 niezbędnymi podstawami SEO dla twórców stron internetowych i kilkoma grupowymi dyskusjami z moimi zespołami specjalistów SEO i programistami.
1. Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo witryny ma znaczenie dla wyszukiwarek. Upewnij się, że masz SSL na miejscu i bez żadnych błędów. To jest punkt wyjścia. Poza tym, miej niezbędne zabezpieczenia, aby upewnić się, że witryna nie ma luk pozwalających na wstrzyknięcie, zmanipulowanie treści itp. Zhakowanie na dowolnym poziomie szkodzi doświadczeniu użytkownika i sygnałom zaufania dla użytkowników i wyszukiwarek. Pamiętaj jednak o szybkości witryny (więcej o tym w przyszłości), gdy zabezpieczasz witrynę za pomocą wtyczek, rozszerzeń lub narzędzi.
2. Kody odpowiedzi
Kody odpowiedzi serwera mają znaczenie. Często istnieją sposoby na wyrenderowanie strony dla użytkownika i unikalne projekty UX, które skłaniają do niektórych kreatywnych implementacji deweloperskich. Niezależnie od tego upewnij się, że strony renderują 200 kodów serwera. Źródło i aktualizacja dowolnych kodów 3xx lub 4xx. Jeśli nie potrzebujesz przekierowań, usuń je.
3. Przekierowania
Mówiąc o przekierowaniach, są one krytyczną częścią procesu migracji witryny i uruchamiania ze starej witryny na nową. Jeśli nie robisz nic więcej w procesie uruchamiania, przynajmniej zaimplementuj przekierowania. Mówimy o upewnieniu się, że wszystkie adresy URL ze starej witryny mają przekierowanie 301 do najbardziej odpowiedniej strony tematycznej w nowej witrynie.
Może to być 1:1 ze starej witryny na nowe strony lub wiele do jednego, jeśli usprawniasz i aktualizujesz strukturę treści. Podobnie jak w przypadku powyższych kodów serwera, nie ufaj, że strona się renderuje i załóż, że jest w porządku. Użyj narzędzi, aby sprawdzić, czy przekierowania to 301.
4. Robots.txt
W SEO nic nie ma znaczenia, jeśli witryna nie może zostać zindeksowana i wyświetlona w wynikach wyszukiwania. Nie pozwól, aby plik robots.txt był refleksją. Czasami polecenia domyślne są zbyt otwarte, a w innych przypadkach zbyt restrykcyjne. Dowiedz się, co zawiera plik robots.txt. Nie wypychaj na ślepo pliku tymczasowego do produkcji bez sprawdzenia go.
Kilka witryn ze świetnymi planami migracji i uruchamiania zostało udaremnionych przez zakaz wszystkich poleceń ze stagingu (aby zapobiec indeksowaniu witryny deweloperskiej), które zostało przesłane do działającej witryny. Rozważ też zablokowanie elementów o niskiej wartości, takich jak strony z tagami, strony z komentarzami i wszelkie inne odmiany tworzone przez Twój CMS. Zwykle będziesz musiał wziąć pod uwagę wiele śmieci o niskiej wartości, a jeśli nie możesz powstrzymać generowania stron, przynajmniej zablokuj ich indeksowanie.
5. Mapy witryn
Mapy witryn XML to nasza szansa, aby wyszukiwarki wiedziały o wszystkich naszych stronach. Nie marnuj zasobów i możliwości, pozwalając obrazom, nieistotnym stronom i rzeczom, które nie powinny być priorytetowo traktowane i indeksowane. Upewnij się, że wszystkie strony wymienione w mapach witryn XML renderują kod serwera 200. Utrzymuj je w czystości i wolne od błędów 404, przekierowań i wszystkiego, co nie jest stroną docelową.
6. Adresy URL
Dobre adresy URL są zwięzłe, zawierają słowa związane z tematyką strony, są pisane małymi literami i nie zawierają znaków, spacji ani podkreśleń. Uwielbiam widzieć strukturę adresów URL podfolderów i stron, które pasują do hierarchii treści w nawigacji i strukturze witryny. Trzy poziomy w dół? Następnie „example.com/poziom-1/poziom-2/strona-tematyczna”.
7. Przyjazny dla urządzeń mobilnych
Ponownie pamiętaj, że tylko dlatego, że coś działa lub wygląda dobrze w przeglądarce, nie oznacza, że jest to idealne rozwiązanie dla wyszukiwarki. Przy wyszukiwaniu ważna jest przyjazność dla urządzeń mobilnych. Sprawdź poprawność za pomocą przyjaznego dla urządzeń mobilnych narzędzia Google. Upewnij się, że mija. Poza tym pomyśl o treści renderowanej w wersji mobilnej. Google stosuje indeksowanie „najpierw na komórki”. Oznacza to, że patrzą na mobilną wersję witryny.
Jeśli ukrywasz lub nie renderujesz ważne treści, które mają wziąć pod uwagę wyszukiwarki w wersji mobilnej ze względu na UX, zastanów się dwa razy i wiedz, że treści może brakować w tym, co widzi Google.
8. Szybkość witryny
Jest to numer ósmy na liście, ale prawdopodobnie najważniejszy po upewnieniu się, że Twoja witryna może być zindeksowana. Szybkość witryny jest ważna. Powolne ładowanie stron i witryn szkodzi UX i współczynnikom konwersji . Mają też wpływ na wydajność SEO. Nie ma jednego zestawu sposobów na optymalizację szybkości witryny. To naprawdę sprowadza się do utrzymywania lekkiego kodu, rozsądnego korzystania z wtyczek lub rozszerzeń, posiadania zoptymalizowanego środowiska hostingowego, kompresowania i minimalizowania JS i CSS oraz kontrolowania rozmiarów obrazów.
Każdy kod, pliki i aspekty, które mogą powodować zmiany wydajności lub niestabilność, stanowią ryzyko. Wbuduj wszelkie zabezpieczenia kontroli zarządzania treścią, aby nie można było przesłać obrazu o wielkości 10 MB i zablokować strony. Lub aktualizacja wtyczki pozostaje niewykryta w sposobie, w jaki spowalnia działanie. Bazuj na bieżąco, monitoruj i poprawiaj szybkość witryny.
Ulubionym narzędziem mojego głównego programisty jest web.dev lub Lighthouse w narzędziach programistycznych przeglądarki Google Chrome.
9. Tagi nagłówków
Tagi nagłówków to świetne wskazówki kontekstowe dla wyszukiwarek. Pamiętaj, że dotyczą one treści, a nie skrótów CSS. Tak, powiąż z nimi swój kod CSS, ale zachowaj je w kolejności ważności. Nie używaj pierwszego, największego nagłówka strony jako H5 i podtytułów na stronie jako H1. Istnieje wiele komentarzy na temat wpływu (lub nie) nagłówków na wydajność SEO.
Nie będę tam w tym artykule. Po prostu bądź tak dosłowny, jak to tylko możliwe, w hierarchii i sposobie ich użycia . Używaj ich tam, gdzie możesz, zamiast innych CSS. Jeśli możesz, umieść tylko jedno H1 na stronie. Pracuj z zasobami SEO, aby zrozumieć ogólny plan nagłówków i treści na stronie.
10. Zarządzanie treścią i treści dynamiczne
Jak wspomniano powyżej, funkcjonalność CMS może zrujnować najlepsze implementacje deweloperskie. Bądź mądry, jeśli chodzi o kontrolę, którą dajesz. Zapoznaj się z bieżącym planem treści witryny i potrzebami, aby twórcy treści mieli kontrolę, jakiej chcą i potrzebują, ale nie mogą zepsuć szybkości witryny ani żadnego z elementów SEO na stronie.
Posiadanie tylu dynamicznych aspektów, takich jak tagowanie, generowanie map witryn XML, przekierowania i wiele innych, może zaoszczędzić czas i zabezpieczyć witrynę oraz kod, aby wszystko było stabilne.
Wniosek
Ważne jest skrzyżowanie i współpraca między specjalistami SEO i programistami internetowymi. SEO opiera się na najlepszych praktykach dotyczących technicznego SEO i innych rzeczy, takich jak skalowanie elementów na stronie w przedsiębiorstwie. Deweloperzy rozumiejący podstawy SEO mogą przejść długą drogę w kierunku udanej współpracy i wydajności SEO. Co więcej, może to zapewnić bardziej wydajną pracę nad tworzeniem stron internetowych i potrzebę mniejszej liczby przeróbek lub „specyficznych dla SEO” aktualizacji i próśb.